Stichting Gemeenschapshuis “de Holle Eik”
De huiskamer
Zondag 5 juni 2016 werdt de uitbreiding van de Holle Eik officieel geopend. De uitbreiding van het Dorpscentrum de Holle Eik aan de baron de Selysstraat 4 in Houthem, werdt om 14 uur ingezegend door pastoor Burger. De nieuwe multifunctionele ruimte die de Holle Eik erbij gekregen heeft biedt een extra repetitieruimte, een huiskamer met keuken, TV en zithoek en multimedia mogelijkheden voor WMO activiteiten zoals opvang ouderen, gehandicapten en jongeren onder begeleiding van vrijwilligers. De feestelijke ingebruikname had vorig najaar al moeten plaatsvinden.                 Echter waterschade gooide roet in het eten.
Voordelen nieuwbouw. De nieuwbouw, die bestaat uit een nieuwe huiskamer met eenvoudige keukeninrichting, invalidentoiletgroep en twee bergingen, die in verbinding met het café staan, het is een grote vooruitgang voor de gebruikers. Ook zijn op de vroegere Jeu-de-Boulesbaan parkeerplaatsen aangelegd, terwijl tegenover het gebouw een gloenieuwe Jeu-de-Boulesbaan is gerealiseerd. De Holle Eik heeft nu een huiskamer (hoeskamer) met 35 zitplaatsen. De vaste huurders/deelnemers kunnen voortaan ook buiten de openingstijden van Café “De Holle Eik” in het nieuwe gedeelte terecht. Door de ligging van de hoeskamer zijn zelfs twee muziekrepetities tegelijk mogelijk,wat in de oude situtie niet kon. In de hoeskamer waar de vrijwilligers zorgen voor opvang en ontspanning voor ouderen. Gestreefd wordt om dit nu uit te breiden met opvang van bijvoorbeeld eenzamen of gehandicapten. Het stichtingsbestuur doet onderzoek naar de mogelijkheid van opvang en maaltijdvoorziening  met een open karakter voor iedereen, ook voor omwonenden. Dit bevordert de sociale contacten, wat zeker voor ouderen belangrijk is.
Op 12 augustus 2015 gooide ernsige waterschade als gevolg van een gebasrten keuken boiler roet in het eten van de nieuwbouw aan de noordzijde van Dorpscentrum de Holle Eik. De officieele opening moest worden afgelast. Het water stond vier centimeters hoog in de nieuwbouw . In 2013 is de bouw gestart van de huiskamer, Giel Franssen was de drijvende kracht achter de nieuwbouw. Na de wateroverlast is er door vrijwilligers en professionals een nieuwe vloer gelegd, een nieuwe keuken inrichting geplaatst en de lambrisering hersteld.
Opening door de toenmalige voorzitter Joep Pluijmaker